Ettevõte Gmöhling GmbH tähistab sel aastal oma 80. aastapäeva. Walter Gmöhling ei jäta uhkes 98-aastases eas ikka veel kasutamata võimalust tulla ettevõtte peakontorisse Fürth-Stadelnis ja anda oma ideid. "Et töökohad oleksid ka tulevikus kindlustatud, olen panustanud kogu vara sihtasutusse!"
Ettevõte on oma ajaloo jooksul läbinud palju tõusu- ja mõõnaperioode. Isegi praegu, pandeemia ajal, ei ole see lihtne. "Corona tabas meid 2020. aastal ja võttis siis kogu maailma üle. Paljud meie kliendid ja ka üksikud tarnijad asuvad välismaal, loomulikult ei lähe see meist mööda," ütles Gmöhlingi tegevdirektor Frank Reiser. "Sellegipoolest elasime möödunud aasta üsna hästi üle - mitte ainult tänu interneti kaubavahetuse buumile ja meie suurtele klientidele selles valdkonnas. Ka tervishoiusektoris, haiglates, on meie tooteid praegu vaja. Sel aastal saame isegi uuesti investeerida uutesse seadmetesse ja masinatesse, samuti nüüdseks 69-aastase hoone hooldusse ning võtta taas tööle kolm uut praktikandi."
1941. aastal asutati Gmöhlingi ettevõte Alsace'is alumiiniumivalukojana. Pärast sõda ja inglise sõjavangistust võttis noor Walter Gmöhling 95% ulatuses hävinud ettevõtte oma lahkunud isalt üle ja ehitas 1948. aastal tootmise Nürnbergis uuesti üles. Siin valmistas ta esialgu allesjäänud alumiiniumist visiirid,
keedukannud ja küünlaid valavad masinad (Iisraelile) ning töötas välja kerge kokkupandava alumiiniumist transpordikasti, mida kasutati Ameerika DC-3 lennukites Berliini õhutranspordi jaoks. Viimane oli ettevõtte tegelikuks sünnihetkeks, nagu see tänapäeval eksisteerib. Hiljem
sai ettevõte tuntuks eelkõige tekstiilitööstuse intralogistikas ning Saksamaa ja teiste Euroopa postiettevõtete eelistatud tarnijana.
Tänapäeval hõlmab standardtoodete valik väga laia spektrit, alates kastidest kuni kappide, transpordi- ja vedrupõhjaliste kärudeni ning lõpetades paljude individuaalsete alumiiniumist valmistatud erilahendustega. Tarnitavad tööstusharud on sama mitmekesised kui tooted ise. Ekspordi osakaal on üle 50% - sest tooted "Made in Germany" veenavad arvukaid kliente Prantsusmaal, Suurbritannias
või Šveitsis, aga ka näiteks Hiinas.
Üks asi läbib ettevõtte ajalugu nagu punane lõng: Innovatsioon, edasine areng ja kohanemine turuga. "Me registreerisime äsja patendi internetikaubanduse jaoks mõeldud, lõpmatult reguleeritava vedrujõuga tellimiskäru jaoks !" räägib Oliver T. Schmitz, Gmöhlingi müügijuht. See oli ainus viis, kuidas ettevõte suutis 80, mõnikord rasket aastat üle elada. Tänapäeval on peamiselt internetikaubanduse kliendid, kes tellivad Gmöhlingilt tooteid oma logistika jaoks sisse. Kaasaegsed e-kaubanduse jaemüüjad otsivad oma tellimuste komplekteerimiseks selliseid lahendusi nagu individuaalselt kujundatud riiuli-
või vedrupõrandakärud. See tähendab online-tellimuste töötlemiseks nende ladudes või tagastuste töötlemiseks. "Ja Gmöhling, kellel on 80-aastane kogemus kergmetalltoodete arendamisel, konstrueerimisel ja tootmisel, saab seda neile pakkuda."
Lisaks sellele on töötajad ära tundnud aja vaimu ja töötanud välja täiesti uue tootesarja - "Gmöhling Green Line". Veebilehel www.g-green.de saab igaüks tellida oma koju kuni 75% ulatuses taaskasutatud alumiiniumist valmistatud Gmöhlingi tooteid. Olgu selleks siis rullitavad lillevannid, ratastel tõstetud voodi või taimepildid seinale. "Olen ise innukas hobiaednik ", ütleb Oliver T. Schmitz, "nii et hakkasin natuke eksperimenteerima !" Tema juttu kuulates on näha, kui palju südant ja hinge on uutesse toodetesse pandud. "tooted on kõik jätkusuutlikud, kvaliteetsed, vastupidavad ja stabiilsed võrreldes plasti või puiduga."