Supfina Grieshaber GmbH & Co. KG
Supfina Grieshaber GmbH & Co. KG
12.02.2024 14:02
Valtsimislaagrite tööstus on autonoomse tootmise osas maha jäänud
Üha vähem inimesi peab tootma üha rohkem ja rohkem. See on juba pikaajaline suundumus minevikust, mis jätkub ka tulevikus. See muutub isegi hädavajalikuks. Praegused tootmiskontseptsioonid veeremitööstuses nõuavad kõrge kvalifikatsiooniga töötajaid, isegi või eriti siis, kui need on kõrgelt automatiseeritud. Inimesi on vaja käitamiseks, seadistamiseks ja optimeerimiseks.
Aga mis juhtub siis, kui inimesi lihtsalt ei ole enam saadaval?
Üks tähelepanek, mida võib teha kogu maailmas erinevatel põhjustel, on tööjõupuudus. Olgu põhjuseks siis koolituse puudumine, ettevõtete vaheline konkurents või lihtsalt terve põlvkond, kes ei taha töötada traditsioonilises tootmiskeskkonnas, tulemus on sama.
Kuna see probleem ei puuduta ainult laagritööstust, vaid ka kõiki teisi tööstusharusid ja sektoreid, on viimastel aastatel toimunud kiire areng. Autonoomne tootmine on paljudes tööstussektorites juba ammu standardiks saanud. Veermiklaagrite tööstuses on see aga veel vähe või puudub üldse. Siinkohal peab veeremikomponentide tootmiskeskkond järele jõudma, et püsida pikemas perspektiivis konkurentsivõimelisena.
Selle põhjuseks on seni olnud tööstuse erinõuded. Suur paindlikkus, detailide mitmekesisus koos väikeste partiide ja kogustega on seni viinud tavapärase tootmisstruktuuri juurde. Eriti tööstuslaagrite segmendis. Kuigi automatiseerimisse on investeeritud palju, ei tähenda automatiseerimine tingimata autonoomiat. Üksikutel juhtudel on rakendatud ka autonoomseid süsteeme, kuid see on tavaliselt viinud väga keeruliste tehniliste lahendusteni.
Kui vaadata veidi kaugemale kui ainult tööstuskeskkonda või tööstuslikku tootmist, muutub see megatrend veelgi selgemaks. Logistikasektor on autonoomsete jaotuskeskustega esirinnas. Või vaatleme põllumajandust, kus autonoomseid saagikoristusmasinaid on juba ammu välja töötatud ja kasutatud. Ühine nimetaja on sama või isegi rohkem saavutamine vähemate inimestega.
Järjepidev areng vastab megatrendile
Supfina Grieshaber on aastakümneid olnud rahvusvahelise veeremitööstuse tarnija ja arenduspartner ning on aidanud kujundada paljusid mineviku trende. Seetõttu oli ilmselge, et Supfina võtab ka selle trenditeema käsile. Selleks, et kaardistada valtsimislaagrirõnga tootmisahelat, tuleb iseseisvalt kaardistada ka superviimistlusprotsess. Ja just selles superviimistluse protsessietapis tekivad rakendamisel erilised takistused. Supfina lähtekohaks olid ka olemasolevad lahendused, nagu tõestatud RacePro ja RaceFlex seeria. Kuigi neid saab kasutada väga paindlikult ja need on ka suure automatiseerituse astmega, on need masinad konstrueeritud nii, et inimestel on keskne roll. Seadistamisprotsessid, tootmisjärjekorrad, näiteks tööriistade vahetamine ja suhtlemine juhtimissüsteemiga on optimeeritud operaatori jaoks.
Need on masinad, mis sobivad tänapäeva tootmisstruktuuri, kuid ei vasta autonoomse lähenemise nõuetele.
Supfina Race Modular seeria on seega uus täiendus tooteportfellile. Väga tihedas koostöös meie klientidega on see süsteemilahendus süstemaatiliselt välja töötatud autonoomseks ja mehitamata tööks. Kõik peamised tootmisprotsessid on automatiseeritud. Partiivahetuse või mehaanilise seadistamise protsess, tööriista või viimistluskivi vahetus tootmises ja klassikaline komponentide käitlemine kaardistatakse 24/7 ilma operaatorita. Juba sarja nimi peegeldab selle modulaarset ülesehitust, mis võimaldab kaardistada mitmesuguseid funktsioone. See omakorda vastab erinevatele protsessinõuetele seoses eri tüüpi veeremilaagritega. Konfiguratsiooni saab kohandada näiteks sellistele laagrite konstruktsioonidele nagu silindrilised rull-laagrid, koonilised rull-laagrid, kerega rull-laagrid või kuullaagrid ning seda saab igal ajal tulevikukindlalt laiendada.
Selleks, et eespool nimetatud funktsioonid tehnilisest vaatenurgast realiseerida, on masin varustatud funktsioonidega, mis teevad kogu protsessi praktikas võimalikuks. Sellised masinaelemendid nagu tooriku ajam, plokihoidja, tsentreerimissüsteem ja tooriku käitlemine on konstrueeritud automaatselt käivituvate liideste abil. Neid ja nendega seotud elemente saab 6-teljelise roboti abil masinast eemaldada ja masinasse tagasi tuua. Robotil on seega teostuses keskne roll. Kuid robotist üksi ei piisa. Ainult roboti ja töötlusmasina ühendamisel üheks tervikuks saab luua praktilise lahenduse.
Lõpuks on otsustav roll ka kogu andmeside. Kui puudub operaator, kes saaks sisestada töödeldava detaili ja töötlemisandmed kontrolleri juures, tuleb need andmed edastada liideste kaudu IT-infrastruktuuri.
Tähtsus ulatub kaugemale kui Superfinish
Sellise süsteemi kasutaja jaoks ei saa Superfinish masinat siiski vaadelda isoleeritult. Lõpptöötlust teostava masina ja kogu tootmisliini või -raku vaheline koostoime on otsustava tähtsusega. Lisaks tuleb sellise tootmisstruktuuri planeerimisel arvestada ka töö- ja logistilisi protsesse. Kuidas toorikud ja tööriistad süsteemile kättesaadavaks tehakse, on vaid mõned näited võtmeküsimustest, mis ulatuvad masinast endast kaugemale.
Kõiki neid teemasid tänasest vaatenurgast vaadates näib väga paindlik ja autonoomne veeremitootmine olevat väga pikk hüpe tulevikku. Mõnele tundub see hüpe liiga kaugena. Kuid mõned ettevõtted on juba teinud selle hiigelsuure hüppe tulevikku ja esimesed masinad Supfina Race Modular seeriast on juba tarnitud.
Kokkuvõtteks tuleb öelda, et selle muutuse kujundamine veeremitööstuses nõuab kogu tööstuse, sealhulgas sellega seotud masinaehitussektori pühendumist.
19.01.2024 03:00
Supfina on Hero Customer 2024Supfina on Siemens Solid Edge CAD-süsteemis Hero Customer 2024.
Supfina on esitanud Si...
25.02.2023 00:00
Supfina Facti Euroopa esmaesitlus06.02.2023 01:00
Kahepoolne lihvimine - efektiivne nagu kunagi varem31.01.2023 02:00
Kas masinaehitus võib olla jätkusuutlik?06.12.2021 02:00
Supfina on suurepärane ...