Kataloog

• DIN EN ISO 9001
  • ISO 17025
  • ISO 13485

29.06.2023 01:06

Eppendorfi noorte Euroopa teadlaste 2023. aasta auhind läheb Maurice Michelile, Rootsi

Sel aastal annab Hamburgis asuv bioteaduste ettevõte Eppendorf SE oma maineka teaduspreemia välja 28. korda. Sõltumatu žürii, mida juhib prof Reinhard Jahn, valis Eppendorfi noorte Euroopa teadlaste auhinna 2023. aasta võitjaks dr Maurice Micheli, Science for Life Laboratory, Karolinska Institutet, Stockholm, Rootsi.

Maurice Michel, sündinud 1986. aastal, saab 20 000 euro suuruse auhinna oma uurimistöö eest DNA parandamise ensüümide kunstlike funktsioonide kohta haiguste raviks. Dr. Michel näitas, et väikese molekuli sidumine DNA parandamise ensüümi aktiivse koha külge mitte ainult ei suurenda selle aktiivsust, vaid sunnib seda ka teostama reaktsiooni, mida vabas valgu puhul ei esine, mis viib tõhustatud DNA parandamiseni pärast oksüdatiivset kahjustust.

"Neil murrangulistel avastustel võib olla kaugeleulatuvaid rakendusi vähi või vanusega seotud degeneratsiooni ravis," ütlesid kohtunikud.

Maurice Michel: "See on tohutu au ja ma tunnen end alandlikuna, et mulle antakse 2023. aasta Eppendorfi auhind. See ei oleks olnud võimalik ilma paljude teadlaste panuse ja vaimuta, olgu need siis kolleegid või kaastöötajad, samuti mentorid ja uskumatu perekond, keda ma nimetan oma perekonnaks. Auhinnaga tunnustatakse võimalust manipuleerida ensüümifunktsioone elusrakkudes suvaliselt. Kasutades väikemolekulide organokatalüsaatoreid, paigaldasime ensüümi sees uusi biokeemilisi reaktsioone ja oleme seega suutnud ümber kirjutada aluste eksisioonireparatsiooni raja. Meie teadusuuringud keskenduvad nüüd selle tehnoloogilise baasi laiendamisele, uurides teisi ensüüme ja mõistes biokeemilisi reaktsiooniradu ning nende bioloogilisi tagajärgi. Oksüdatiivse DNA-kahjustuse ümberjuhtimine või vähendamine sõltuvalt individuaalsetest vajadustest võib olla uus strateegia tuleviku täppisterapeutikumide väljatöötamiseks."

Auhinnatseremoonia toimus 22. juunil 2023 Euroopa Molekulaarbioloogia Laboratooriumi (EMBL) edasijõudnute koolituskeskuses Heidelbergis Saksamaal.

Lisateavet kandideerimisviiside, valikukriteeriumide ja Eppendorfi noorte Euroopa teadlaste auhinna varasemate võitjate kohta saab aadressil www.eppendorf.com/award.

1995. aastal asutatud Eppendorfi noorte Euroopa teadlaste auhinnaga tunnustab Eppendorf SE silmapaistvaid töid biomeditsiiniuuringute valdkonnas ja toetab kuni 35-aastaseid noori teadlasi Euroopas. Eppendorfi auhind antakse välja koostöös teadusajakirjaga Nature. Auhinna võitja valib sõltumatu komisjon, kuhu kuuluvad prof Reinhard Jahn (Max Plancki multidistsiplinaarsete teaduste instituut, Göttingen, Saksamaa), Sadaf Farooqi (Wellcome-MRC Institute of Metabolic Science, Cambridge, Ühendkuningriik), Madeline Lancaster (MRC Laboratory of Molecular Biology, Cambridge, Ühendkuningriik), Ben Lehner (Wellcome Sanger Institute, Cambridge, Ühendkuningriik ; Center for Genomic Regulation PRBB, Barcelona, Hispaania) ja Laura Machesky (University of Cambridge, Ühendkuningriik).

Veel uudiseid

Mastercycler® X40 abil ei ole teie igapäevased laborirutiinid mitte ainult usaldusväärsed ja...

Takara Bio Inc (Takara Bio) ja Eppendorf SE, kaks juhtivat ettevõtet bioteaduste valdkonnas, teatavad oma koostööst strateegilise ühisturustuslepingu raames.
müügiedendused 01. september 2023 - 31. detsember 2023
Eppendorfis tunnistame, et plastist tarbekaupadel on laboris võtmeroll. Samal ajal oleme teadlikud, et kaasaegse teaduse nõudmiste ja keskkonnahoiu tasakaalustamine on bioteaduste labori juhtimise peamine väljakutse. Seetõttu järgime põhimõtet "Vähenda, kasuta uuesti, ringlusse" alati ja igal võimalusel ning toetume üha enam biopõhiste toorainete kasutamisele.

Eppendorf Xplorer® ja Xplorer plus ühe kanaliga pipetid on sertifitseeritud My Green Lab®...